Friday, January 11, 2013

"Ya Allah, ku terima ujianMu ini dengan redha.  Semoga ianya menjadi kafarah buat segala dosaku. Ianya menjadi muhasabah buat diri atas terlalu banyak pembaziran yang dilakukan.  Sesungguhnya dengan hidup sekadarnya, atas apa yang dimiliki tidak pun menjadi onar atau nanah yang menyesakkan.  Semoga tarbiyyah disaat diuji akan terus berkekalan dalam menjadi diri ini hambaMu yang lebih solehah, beriman dan bertaqwa.

Ya Allah ampunkan aku atas segalanya
Ampunkan aku atas amanah yang aku khianati
Ampunkan aku atas janji yang aku mungkiri
Ampunkan aku atas nikmat yang tidak kusyukuri
Ampunkan aku atas dosa yang kuulangi
Ampunkan aku ya Allah..ampunkan Aku..
Tiada apa yang lebih ku inginkan selain dari KeampunanMu


Taubat seorang hamba -Hafiz Hamidon

                               

No comments:

Post a Comment