Tuesday, January 21, 2014

My Problem?? Naaa....

Suatu hari ketika sibuk isikan minyak dalam kereta, saya di tegur oleh seorang kakak dari tempat kerja.

Sambil tengok dalam kereta saya,

"Everyday you are like this? Angkut semua ni? Banyaknya bag!"

Dengan muka yang mengekpresikan(??) "kesiannya dia!". Macam masalah yang BESAR yang saya tanggung!!

Tu... dia baru tengok 2 orang anak saya yang paling kecil dan bag pun kecil2, tak tengok lagi 3 yang atas yang besar! Tak cukup satu bag, 2 bag tak cukup, pengang lagi ngan tangan (anak2 sekolah zaman sekarang...'kaya' dengan buku...ilmu belum tahu!).

Walaupun setiap pagi dan setiap hari saya buat perkara yang sama, saya tak rasa masalah pun, tak perlu pun simpati sesiapa.  Sekurang-kurangnya saya masih ada beberapa minit masa extra dengan anak-anak saya sebelum mereka 'berpisah' dari saya hari tu.  Entah-entah itulah kali terakhir kami bersama!

Moralnya, orang lain nampak macam masalah dan susah, tetapi kita yang tetapkan itu masalah atau tidak. Apa yang orang lain rasa dan fikirkan tentang kita, TAK PENTING, yang penting apa yang kita rasa dan fikirkan tentang kita. We... who we think we are! Jangan izinkan orang lain mempengaruhi apakah kita perlu bersedih atau bergembira! They have no right what so ever...

No comments:

Post a Comment